Donderdag 17 januari startte het Calvijn met zijn eigen voetbalschool, in nauwe samenwerking met zaalvoetbalvereniging  AORC/Lebo Vastgoed. Een selectie van gemotiveerde én getalenteerde leerlingen krijgt iedere donderdag techniektraining van Zaid el Morabiti, speler bij het Nederlands zaalvoetbalteam, aanvoerder van AORC/Lebo 1 en coördinator sport op het Calvijn.

Voorafgaand aan de wekelijkse training krijgen de spelers huiswerkbegeleiding. De voetbalschool zorgt bovendien voor een gezonde maaltijd na de training. ‘Deze combinatie is heel mooi; we bieden de leerlingen veel structuur. Ze leren samen te werken, elkaar te corrigeren en respect voor elkaar te hebben. En natuurlijk werken we aan techniek, discipline en mentaliteit’, aldus El Morabiti.

Jolanda Hogewind, directeur van het Calvijn, beschrijft het Calvijn als een vitale, sportactieve school: ‘naast de voetbalschool geven we extra sport tijdens talentmiddagen en starten we met een sportklas en de verkorte MBO2 opleiding sport- en bewegingsbegeleider. Onderdeel van de nieuwbouw die we in 2014 betrekken is een grote sporthal.

De aftrap werd  verzorgd door Ronald Mauer, stadsdeelwethouder Sport in Nieuw West, Ronald van Teeffelen, voorzitter AORC/Lebo en Jolanda Hogewind. Om 17:00 uur gaven zij het startsein voor de Calvijn voetbalschool na een freestyleshow van Mohamed Boutaka(AORC/Lebo Vastgoed)