HATTRICK IN THE HOOD

EEN VERENIGING IN DE WIJK.

en straatvoetbal competitie spelen tegen andere verenigingen uit andere wijken. Naast de competitie worden er ook professionele trainingen aangeboden. Vanuit het Hattrick (voor)programma worden kinderen lid van Hattrick in the Hood maar zijn er ook nieuwe kennismakingslessen nodig voor de kinderen uit de buurt om ze te enthousiasmeren.

De organisatie van Hattrick zet deze verenigingen in de wijk op samen met de lokale partners en de gemeente Amsterdam. Hierbij wordt o.a. gekeken naar de infrastructuur, is er zaal- en straat voetbal mogelijk, is er een buurthuis of speeltuin vereniging in de buurt en zijn er genoeg potentiele deelnemers woonachtig in de wijk. Indien er actieve speeltuin vereniging erbij betrokken is of een buurthuis dan geeft dit een extra impuls aan Hattrick in the Hood. In het buurthuis of speeltuinvereniging zijn vaak al mensen uit de buurt betrokken en kunnen nu samen met de Hattrick organisatie een eigen voetbal vereniging worden.

Samen met de leden van de Hattrick buurt vereniging en de bewoners worden de clubtenues ontworpen en kunnen de mensen een supporter worden van hun eigen buurtclub. Daarnaast biedt dit een veilig klimaat voor de meiden die lid worden door ze in hun eigen vertrouwde omgeving te laten sporten en ze ondersteund worden door een professionele voetbal organisatie die zorgt voor de kwaliteit van de trainingen en competitie in de wijken.

Missie

Er wordt nauw samengewerkt met lokale sportbuurtwerk, welzijn- en jongeren werk om gezamenlijk invulling te geven aan het programma. Deze organisaties bieden ook laagdrempelige voetbal activiteiten die een doorstroom naar Hattrick in the Hood kunnen realiseren en de wijk vereniging kunnen promoten.

Gezamenlijk met hen kan Hattrick het voetbal aanbod programmeren en elkaar versterken. Ook biedt het mogelijkheden om  het kader versterken met inzet van trainers en scheidsrechters. Ook de VO scholen spelen hierin een belangrijke rol, hier worden de belanghebbenden uit het Hattrick voortraject maar ook vanuit Hattrick in de wijk de mogelijkheid geboden om een JSB of scheidsrechters cursus te volgen, zodat zij zelf ook actief kunnen meedoen binnen de organisatie van Hattrick.

Partners Hattrick