Geschiedenis

Stichting LEBO is een stichting die in maart 2012 is opgericht en zich richt op de jeugd uit achterstandswijken in vooral Nieuw-West.  De  stichting is opgericht om de maatschappelijke doelstellingen van Lebo Vastgoed BV en de zaalvoetbalvereniging ASV LEBO beter te kunnen realiseren.

Lebo BV is gevestigd in Amsterdam Nieuw- West en in het kader van haar MVO-beleid enorm betrokken met de buurt. Het bedrijf wil helpen om de jeugd in Amsterdam te enthousiasmeren om te sporten. Uit dat oogpunt is Lebo óók hoofdsponsor van zaalvoetbalvereniging ASV LEBO. Deze club is inmiddels een van de grootste zaalvoetbalverenigingen in Nederland, met een eerste team dat uitkomt in de Eredivisie en tevens de kampioenschap en Supercup heeft gewonnen.

De stichting richt tevens op de kwetsbaren in de samenleving in landen als Ghana, Zambia en Bonaire waar sport als middel en doel erg wenselijk is.

De stichting is opgericht met als doel maatschappelijke problemen te verminderen en de ambitie is om projecten op te zetten die kansarme jeugd en moeilijke bereikbare jongeren een betere kans bieden binnen de samenleving.

Cor Sluijter (Secretaris)