AORC/Lebo Vastgoed is gestart met het geven van zaalvoetbaltrainingen aan kinderen die in groep 7 & 8 zitten. Op 10 basisscholen in Amsterdam Nieuw-West, worden introductie zaalvoetbal trainingen gegeven. Deze trainingen zijn de eerste fase van een 2 jarig project die kinderen aan het sporten moet krijgen.

Basisschool de Mijlpaal in Nieuw-West had de primeur. Onder leiding van spelers van het eerste elftal van eredivisie club AORC/Lebo Vastgoed krijgen de meer dan 125 kinderen uit vijf groepen zeven en acht een les in zaalvoetbal. Mo Boutaka is zo een rolmodel. Hij geeft daarnaast nog een freestyle show en een panna demo, die kinderen met open mond achterlaat.

Kinderen die enthousiast zijn geworden kunnen mee gaan doen aan de zaalvoetbal basisscholen competitie. Tussen de krokus en mei vakantie zal er 8 keer op dinsdag middag worden gevoetbald tegen de andere scholen. De winnaar gaat nog meedoen aan het kampioenschap van Amsterdam. Uiteindelijk is de doelstelling om kinderen aan het sporten te krijgen door ze bij een voetbal vereniging onder te brengen.

Dit project is mogelijk gemaakt, doordat de vereniging een subsidie heeft binnengehaald vanuit het Sportimpuls. Daarnaast wordt intensief samengewerkt met de KNVB, de gemeente en de scholen. Zo worden leerlingen van het Calvijn met Junior College opgeleid met een KNVB scheidsrechtercursus en een JSB diploma om de scholencompetitie te runnen.

Een mooi filmpje van de training:

[youtube video=”vwVVjeNMjgA” width=”100%” height=”350px”]