Stichting LEBO

De naam LEBO is al jaren een begrip in Amsterdam Nieuw West én daarbuiten!
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) zit in ons DNA. We kijken al vanaf onze oprichting verder dan de muren van ons vastgoed. Met onze MVO-activiteiten willen we vooral Amsterdam Nieuw-West leefbaarder maken, maar inmiddels zijn we actief in heel Amsterdam en ook op internationaal niveau in landen als Gambia, Ghana en Bonaire. Middels sport (voetbal) de jeugd bereiken en inspireren op weg naar een betere toekomst.
Zo sponsoren we al meer dan tien jaar de Amsterdamse zaalvoetbalvereniging ASV LEBO, waarin opleiden centraal staat en de spelers van het eerste elftal als rolmodel fungeren. Met de eigen stichting organiseren we onder leiding van onze rolmodellen diverse voetbal projecten in heel Amsterdam.

Sport verbroedert, sporten is gezond, sport verlegt je grenzen, kortom: sporten is noodzakelijk voor ieder kind. Niet alleen is lichaamsbeweging gezond maar het kinderen leert ook samen te werken, het geeft ze zelfvertrouwen en het leert ze waar respect en tolerantie voor staan. Ze leren wat doorzettingsvermogen is en dat je iets kunt bereiken als je er voor gaat. En het houdt ze ook nog eens van de straat. Daarom zijn sportprojecten zo belangrijk en als Stichting LEBO doormiddel van nationale en internationale projecten voor kansarme en kwetsbare  kinderen de kans geven om te sporten, te bewegen én zich te ontwikkelen – waar ze ook wonen – gezond te houden en om ze samen te laten leven in vaak moeilijke omstandigheden. Vooral voor deze kinderen kan sport voor verandering zorgen.

Wij noemen onszelf mede door onze maatschappelijke inzet hierdoor: “De meest betrokken huisbaas van Nieuw-West”

Projecten

Daarnaast is LEBO Vastgoed ook sponsor van een aantal andere projecten zoals bijvoorbeeld rolstoelrugby’er Revando van Doorn en de heren 1 van handbalclub US Handbal
Ook zijn we internationaal actief in Ghana, waar we kleding inzamelen voor een weeshuis en een school steunen in Obuasi, een dorpje diep in de bossen van Ghana.
Dichterbij huis zijn we sponsor van het Ronald Mc Donaldhuis in het VU Mc.

“LEBO is een grote familie. Door sportieve activiteiten verbinden we de maatschappij en streven we ernaar iedereen te laten groeien."

Ronald van Teeffelen (Voorzitter)

Projecten