Walking Football

Naast de kennismaking met zaalvoetbal maakt ASV LEBO zich ook hard voor een kennismaking (of hereniging) met zaalvoetbal op latere leeftijd. Op deze manier is er de gelegenheid voor veteranen om te zaalvoetballen bij ASV LEBO. We zijn de eerste zaalvoetbalvereniging in Nederland die die aanbiedt. Er zijn op dit moment ongeveer 20 senioren-teams en sinds het begin van dit jaar is ook het ASV LEBO Walking Football team opgericht. Hier kunnen mannen die de 55 zijn gepasseerd aan meedoen. Dit initiatief is opgezet samen met de moskee, de buurt en het Ouderenfonds. ASV LEBO is ook in Amsterdam Oost en West de eerste gesprekken aan het voeren om daar teams op te zetten. Op 27 september is het team afgereisd naar Leeuwarden voor een toernooi.
Na de eerste kickstart van ASV LEBO, wordt het initiatief opgepakt door de buurt en kan ASV LEBO langzamerhand de touwen organisator isch gezien laten vieren, de verantwoordelijkheden worden deels overgedragen aan de betrokkenen zelf zodat het een meer zelfvoorzienend project wordt. Er wordt wel nog steeds een vinger aan de pols gehouden door de grote lijnen uit te zetten en overzicht te houden. Het feit dat dit mogelijk is, is een mooi teken en geeft aan dat de vraag in de wijk aanwezig was. Daarnaast zorgt het ervoor dat mannen en vrouwen op latere leeftijd nog (of weer) aan het sporten geraken en in meer sociaal contact worden voorzien.