Hattrick

Na de herfstvakantie begint de Naschoolse Activiteit Hattrick. Meiden van 10 tot 13 jaar kunnen op hun basisscholen voetballen. Deze vaak kwetsbare meiden wordt een veilige sportomgeving geboden door ASV LEBO met de juiste begeleiding en met als doel structurele sportbeoefening en een gezonde levensstijl. In het begin van dit programma krijgen de meiden lokaal op hun basisschool trainingen aangeboden, waarna ze dit ook in competitie-verband kunnen uitoefenen. Een speerpunt van de trainingen is dat ze straat-, zaal- en veldvoetbal gaan beoefenen, waarbij ze aan het eind van het schooljaar kunnen doorstromen naar de vereniging van die variant voetbal die ze het meest aanspreekt.

Uiteraard is ASV LEBO er ook voor de jongens van 10 tot 13 jaar. Deze competitie bestaat al sinds enkele jaren in Zuid en Nieuw-West en bereidt zich nu ook uit naar Zuidoost, en Oost. ASV LEBO wil als eerste zaalvoetbalvereniging ook op recreatief niveau en op jonge leeftijd zaalvoetbal aanbieden in de wijk waar de jeugd woont en doet dat door wijk-trainingen en competities aan te bieden in samenspraak met lokale partners en scholen.

Bij de Naschoolse Activiteit van het meidenvoetbal gaan we een onderzoek uitvoeren over het effect van onze aanwezigheid en de reden tot participatie, om hiervan te leren voor komende activiteiten zodat we beter op de vraag kunnen inspelen van deze doelgroep.